Vår metode
I Selvaag Prosjekt har vi inngående forståelse og kunnskap om prosessen våre kunder står overfor. Det er en lang rekke vurderinger, beslutninger, kvalitets- og budsjetthensyn som ligger til grunn for valg av totalentreprenør for et prosjekt. Det er hovedsaklig i tre hovedfaser i et prosjekt.

Kundekontakt
Uavhengig av størrelse og kompleksitet i ditt prosjekt, leder vi prosjektet gjennom ulike faser som alle krever spisskompetanse; Idé- og konseptutvikling i tidlig fase, planlegging og prosjektering, gjennomføring og oppfølging.
Fra behov oppstår og frem til oppstart av prosjektet er det mange elementer et styre må gjennom. Det er gjerne store investeringer i spill, vi ser helheten av prosjektet og bistår som deres rådgiver der vi tar ansvar for å sikre en strukturert beslutningsprosess.
Det er viktig for oss at oppdragsgiver føler seg ivaretatt, uavhengig av hvor kompliserte oppgavene er og det skaper verdi for oppdragsgiver at vi er involvert i prosjektet helt fra starten.
Mange prosjekter starter med at man får utført en tilstandsrapport eller et skisseprosjekt/forprosjekt for å få kunnskap om bygningens tekniske tilstand eller belyse muligheter ved bygningene. Styret /oppdragsgiver vil ut ifra dette kunne gå videre med tiltak.
Selvaag Prosjekt vil være en rådgiver for styret i hele fasen frem mot beslutning i årsmøte/generalforsamling, der vi bistår styret med presentasjon og informasjon til beboerne.
Vår kompetanse omfatter alle faser i et prosjekt, fra første kontakt, tilstandsvurdering, prosjektering, prosjektgjennomføring og oppfølging.

Prosjektgjennomføring
Vi styrer prosjektet fra A til Å og sikrer en vellykket prosjektgjennomføring med god rådgiving, dyktige ansatte med bred erfaring og kompetanse på rehabilitering av borettslag og boligsameier.
Å ta fatt på et rehabiliteringsprosjekt kan fremstå som en overveldende oppgave for de som sitter i styrer i borettslag og boligsameier. Rehabiliteringsprosjekter krever kompetanse og oppfølging som man ikke alltid selv besitter.
Selvaag Prosjekt har gjennom mange år opparbeidet seg den kompetansen og erfaringen som skal til for å få en vellykket prosjektgjennomføring.
Med bakgrunn i vår brede kompetanse og erfaring, langsiktighet og økonomisk gjennomføringsevne, er det vårt mål å være en preferert samarbeidspartner i de ulike rehabiliteringsprosjektene. Som totalentreprenør er det Selvaag Prosjekt som gjennom samspillsavtale med oppdragsgiver styrer prosjektet med vår prosjekt- og byggeledelse. Våre prosjekt- og byggeledere har det daglige ansvaret for ledelsen og gjennomføringen av prosjektet. I utførelsesfasen følger vi opp at byggearbeidene utføres iht. avtaler og kontrakter som er inngått. Vi leder anskaffelses- og kontraheringsprosessene og tar ansvar for HMS, økonomi- og fremdriftsstyring i prosjektene. Det vil videre være Selvaag Prosjekt som, overfor oppdragsgiver, stiller garantier i byggetid og reklamasjonstid, samt fortløpende tar det økonomiske ansvaret og forskutterer utlegg ved gjennomføringen.
I vårt samspill med oppdragsgiver er det Selvaag Prosjekt som inngår kontrakter med leverandører / underentreprenører / konsulenter og har det fulle ansvar for at alle leveranser skjer til rett tid, riktig kvalitet og riktig pris. Åpen Bok Kost+ prinsippet innebærer at oppdragsgiver til enhver tid har fullt innsyn i prosjektets økonomi og gjennomføring, til alle innkjøp og avtaler som inngås og at alle innkjøp og avtaler viderefaktureres oppdragsgiver til netto selvkost kun tillagt avtalt påslag til Selvaag Prosjekt.

Oppfølging
Som totalentreprenør følger vi opp leverandørenes forpliktelser gjennom hele reklamasjonsperioden uten merkostnader for oppdragsgiver.
Oppfølging av etterarbeider, garanti- og reklamasjonsarbeider er det Selvaag Prosjekt som har det fulle ansvaret for og som følger opp at dette blir fortløpende håndtert, vederlagsfritt for oppdragsgiver.
